Vytvořeno 7. 10. 2021

První tramvaj od Škody Transportation se představila v Ostravě

Nová tramvaj ze Škody Transportation pro Ostravu dorazila do svého budoucího domova, do moravskoslezské metropole.

První z 35 kusů nových tramvají Škoda 39T slavnostně představili Škoda Transportation a Dopravní podnik Ostrava (DPO) včera v noci. Cestující v Ostravě se mohou těšit na moderní, bezpečné a komfortní vozy.

Nízkopodlažní tramvaje nabídnou kapacitu 60 míst k sezení a 140 míst k stání. Novinku mezi tramvajemi v Ostravě čekají zkušební jízdy, ještě v režii výrobce, nejprve bez cestujících a následně i s nimi. Jakmile budou splněny stanovené podmínky proběhne převzetí vozu DPO do běžného provozu.

Ostravská tramvaj je nejdelší dvoučlánkovou tramvají, kterou jsme vyrobili a aplikovali jsme na ni hned několik novinek. Výrazně se zvýšila pasivní bezpečnost chodců díky nově tvarovanému čelu. Cestující ocení komfortní a moderní interiér a řidič tramvaje zase zcela nové stanoviště. To bylo navrženo pro maximální pohodlí a bezpečnost a všechny ovládací prvky má přímo po ruce. Navíc je skvělé, že si tramvaje pro Ostravu vyrobí sami Ostraváci.

Petr Brzezina, Prezident skupiny Škoda Transportation

Nové tramvaje se s výjimkou prvních dvou kusů vyráběných v Plzni budou montovat v závodě Škoda Ekova v Ostravě.

„Cestující se mají na co těšit. Naše nová tramvaj jim nabízí bezpečné, tiché a pohodlné cestování na nejvyšší možné úrovni. Kamerový systém, klimatizaci, USB nabíječky, skloněnou masku s oblými prvky navrženou tak, aby nedocházelo ke vtažení překážky pod vozidlo. Je 100% nízkopodlažní,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

Škodovácká vozidla pro Ostravu jsou 100% nízkopodlažní tramvaje, vybavené USB porty a plně klimatizované, což výrazně přispěje ke komfortu cestujících. Maximální provozní rychlost činí 80 km/h. Dalšími přednostmi vozidel jsou plně otočné podvozky a nízké nápravové tlaky, které jsou šetrné ke kolejovému svršku. Rychlý nástup a výstup cestujících umožní pět dvoukřídlých dveří. Tramvaje rovněž odpovídají nejnovějším evropským normám, včetně požadavků na nehořlavost použitých materiálů, na pevnost skříní vozidel či odolnost skříně vozidla proti nárazu. Délka vozu je 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru, váha prázdného vozidla je více než 36 t, plně obsazeného pak i 56 t. Maska vozu je navržena tak, aby svými tvary připomínala nohu těžební věže a odkazovala tak na historii Ostravy.

V tuto chvíli má DPO objednáno 35 kusů zhruba za 1,7 miliardy korun. Dalších 5 kusů je v opci. Po převzetí prvního vozu do ostrého provozu budou další tramvaje Škoda 39T nasazovány v pravidelných intervalech.